Kancelarii adwokatów i radców prawnych Pracownia Prawa

Polityka Prywatności

§1
Cel Polityki Prywatności

  1. Celem Polityki prywatności jest wyjaśnienie zasad przetwarzania danych osobowych przez kancelarię prawną Pracownia Prawa, które odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w szczególności Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  2. Polityka obejmuje również zasady przetwarzania plików „cookies” w związku z korzystaniem przez Użytkowników serwisu pracowniaprawa.pl z usług oferowanych przez ten serwis.

§2
Administrator danych osobowych

  1. Współadministratorami Państwa danych osobowych są r. pr. Bartosz Szymkowiak prowadzący  Kancelarię Radcy Prawnego Bartosz Szymkowiak z siedzibą w 42-460 Mierzęcice, ul. Osiedle 173/11, adres do korespondencji 51-505 Wrocław, ul. Vasco Da Gamy 2/18, NIP: 6252403657 oraz r. pr. Jacek Lukasek prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego Jacek Lukasek z siedzibą w 50-502 Wrocław, ul. Boczna 15/10, NIP: 7542899584 (dalej: Kancelaria lub Administrator).
  2. Dane osobowe zbierane przez Kancelarię przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym  ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Kancelaria zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w ww. aktach prawnych.
  4. Korespondencję w sprawach dotyczących przetwarzania danych prosimy kierować na adres do korespondencji Kancelarii 51-505 Wrocław, ul. Vasco Da Gamy 2/18 lub 50-082 Wrocław, ul. Nowa 8/1 lub wyłącznie na adres e-mail: szymkowiak@pracowniaprawa.pl lub j.lukasek@pracowniaprawa.pl

§3
Cele i podstawy przetwarzania

  1. W ramach swojej działalności Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe:
    • w celu wykonywania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub
    • do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    • w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a to:
      • w celu świadczenia usług na rzecz Klientów,
      • w celu marketingu usług Kancelarii,
      • w tym w celu informowania o wydarzeniach organizowanych przez Kancelarię lub w których współpracuje, wspiera, funduje lub bierze udział, a także o działalności własnej Kancelarii,
      • w celach analitycznych, statystycznych oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego z witryną pracowniaprawa.pl;
    • w celach kadrowych, współpracy lub rekrutacji (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    • w celach niezbędnych do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

§4
Prawa

  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Kancelarii w szczególności wykonanie usługi, kontakt z Państwem lub przekazywanie Państwu informacji o wydarzeniach i działalności Kancelarii.
  2. Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej uregulowane jest w umowach zawieranych z Klientami.
  3. Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną np. e-mailem uwarunkowane jest otrzymaniem od Państwa uprzedniej zgody jako udział w formie przesyłania informacji prawnej newsletter lub wyrażenie innej dyspozycji przesyłania informacji handlowej.
  4. W zakresie określonym przepisami, przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Niektóre z tych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej.
  5. Jeżeli nie chcą Państwo, aby Kancelaria przetwarzała Państwa dane osobowe w celach marketingowych lub handlowych, mogą Państwo w każdym czasie zgłosić sprzeciw lub w dowolnym momencie cofnąć zgodę wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu.
  6. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody. 

§5
Okres przetwarzania

Państwa dane osobowe będą przetwarzane, w zależności od poszczególnych celów i podstawy prawnej przetwarzania, odpowiednio przez czas realizacji prawne uzasadnionych interesów Kancelarii jako Administratora, a związanych z przetwarzaniem określonych danych; do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych, nie dłużej niż terminy określone w art. 5c ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1166); do czasu upływu terminów związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z innych przepisów prawa; do czasu wniesienia sprzeciwu albo cofnięcia zgody w zakresie przetwarzania danych w celach  marketingowych.

§6
Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom

Państwa dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa albo umowy powierzenia z Administratorem. Na podstawie umowy Administrator może powierzyć dane podmiotom powiązanym bezpośrednio lub pośrednio z Kancelarią, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, mającym siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Nadto odbiorcami Państwa danych mogą być zewnętrzni dostawcy usług (w tym usługi IT, księgowości, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy) oraz organy administracji, służby państwowe i sądy. Wyżej wskazani dostawcy usług w każdym przypadku będą zobowiązani do zachowania poufności Państwa danych osobowych oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

§7
Obszar przetwarzania

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibach Kancelarii i nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską. W razie przekazania danych osobowych do państw trzecich (znajdujących się poza UE) Kancelaria zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych.
  2. Państwa dane osobowe nie są przedmiotem profilowania, jak też żadnej innej formy zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  3. Administrator dołoży wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej
    i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym lub umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Dane osobowe są przetwarzane elektronicznie lub ręcznie zgodnie z metodami i procesami związanymi z celami przetwarzania określonymi w niniejszej polityce.

§7
Pliki „cookies”

  1. Serwis pracowniaprawa.pl wykorzystuje lub może wykorzystywać pliki „cookies”. W razie braku zmiany przez Użytkownika ustawień wykorzystywanej przeglądarki internetowej, Użytkownik wyraża zgodę na użycie plików „cookies”.
  2. Administrator może wykorzystywać pliki „cookies” w celu:
    • Dopasowania wyświetlania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika.
    • Przygotowania statystyk ułatwiających poznanie preferencji lub zachowań Użytkowników. Analiza takich statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie wyglądu lub zawartości serwisu do panujących trendów oraz pozwala na ocenę popularności serwisu.
    • Możliwości logowania lub utrzymania logowania Użytkownika w serwisie.
  3. W ramach serwisu mogą być wykorzystywane pliki sesyjne, stałe lub analityczne
  4. Użytkownik może dokonać zmian ustawień wykorzystywanej przeglądarki w zakresie plików „cookies”. Zmiana ustawień może wpłynąć na sposób wyświetlania serwisu lub jego funkcjonalność, za co Administrator nie ponosi odpowiedzialności.
  5. W serwisie mogą znajdować się linki do innych stron lub serwisów niezależnych od Administratora, za które Administrator nie ponosi odpowiedzialności.

§7
Zmiany Polityki Prywatności

Wszelkie zmiany Polityki Prywatności są publikowane w witrynie pracowniaprawa.pl. Zmiany będą obowiązywać po opublikowaniu w serwisie pracowniaprawa.pl. O ile to możliwe, uprzejmie prosimy o regularne sprawdzanie naszej witryny w celu sprawdzenia aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Jeśli nie akceptują Państwo naszej Polityki Prywatności lub zmian w Polityce Prywatności, powinni Państwo zaprzestać korzystania z usług serwisu.