Serdecznie zapraszamy Państwa do zapoznania się z cyklem porad dotyczących zamówień publicznych. Artykuły w formie krótkich poradników będziemy publikować cyklicznie, oczywiście, aż do wyczerpania tematu.
W niniejszym poradniku skupimy się na takich zagadnieniach jak wymagania nakładane na treść i formę oferty.
Jako, że zamawiający jest tą stroną postępowania, która „rządzi” jego warunkami, może on praktycznie swobodnie uregulować konstrukcję oferty. Oczywiście ustawodawca nakłada na niego szereg obowiązków, ale z reguły to on jest tą stroną, która ma przewagę w tym zakresie.
Wykonawca powinien więc wypełnić warunki stawiane przez zamawiającego i złożyć ofertę w sposób przewidziany w dokumentach zamówienia. Spełnienie tych wymagań jest szczególnie ważne, gdyż w innym przypadku Zamawiający, będzie zobligowany (sic.!) do odrzucenia takiej oferty.
W praktyce tut. kancelarii najwięcej problemów powoduje błędne złożenie oferty z nieuwagi klienta lub braku odpowiedniego czasu na analizę dokumentów zamówienia. Z drugiej strony nastręcza to również problemów zamawiającym, którzy takie oferty muszą przeanalizować pod względem przesłanek ich odrzucenia lub uzupełnienia, sprostowania lub wezwania do wyjaśnienia. W efekcie może to powodować unieważnienie postępowania. W przypadku wyboru oferty obarczonej wadą konsekwencje mogą być dalej idące, a kończyć się na postępowaniu przed rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych.
aby uniknąć kłopotów w postępowaniu w sprawach zamówień publicznych skontaktuj się z nami.
Radca Prawny